- Min tro -

- My Grace is sufficient for You, for my strenght is made perfect in weakness. - 2. Corinthians 12:9 -

- Men han sa til meg: Min nåde er nok for deg, for min kraft fullendes i skrøpelighet. Derfor vil jeg helst rose meg av min skrøpelighet, for at Kristi kraft kan bo i meg. - 2. Korinterbrev 12:9 -

***********

Min tro startet i tidlig alder, men har ikke bestandig vært lett. Jeg har blitt mobbet på skolen på grunn av min tro, noe jeg tror mange kan kjenne seg litt igjen i. I åtte år fysisk og psykisk mobbing. Kanskje jeg var litt for følsom og som lett er et bytte i en mobbe sammenheng da jeg bestandig har vært en stille og bekjeden, usikker jente. Men det er ikke poenget her, jeg har tilgitt mobberne for flere år siden og det gir meg ikke lengre dype sår og jeg tenker ikke ofte på det lengre da det hører fortiden til.

Men uansett hvilket årstall eller samfunn vi lever i - vil det bestandig være noen som ikke respekterer andre sin tro eller livssyn. Kanskje fordi vi er såpass forskjellige? Ikke vet jeg.

Jeg er den fødte Baptist, til tross for mine mange påfunn og min livs vandring for og finne min plass. Hvor jeg tilhører. Tenåringer er vell sånn den dag i dag også? Jeg er av den usikre personen - om det har med mobbing og gjøre, vet jeg ikke. Men ting forandrer seg med årene og det har det gjort for meg også.

Men tilbake til det med baptist. Jeg vil vell si det er slik røttene mine er, jeg har jo vokst opp i en kristen familie, men allikevel betyr ikke det at alt er en selvfølge. Det er ikke før jeg ble 12 år jeg bestemte meg for at ja det er kristen jeg er og det er Jesus jeg vil tilhøre. Jeg ble også voksen døpt som 12 åring. Stort for meg !

Men en ekte baptist er en som uansett respekterer andres tro eller livssyn. Og sånn har jeg alltid vært og kommer alltid til og være. Jeg har ikke bestandig fått like mye respekt tilbake. Men sånn er det vell noen ganger?

Martin Luther King Jr har lenge, så lenge jeg kan huske vært mitt store idol.

Men det med kristen tro, det er ikke alltid lett og ha en tro. For motgang er den dag i dag. Og kristne trossøsken er stadig på flukt og som kjemper for sin tro. Sitter i fengsel og blir pint. Og det kun fordi de har en tro.

Jeg kom til og tenke på det i går da det var like før jeg klikket hjem en svært billig rosa Bibel i kunst skinn til litt over 200 lappen. Det er ikke alle som har en Bibel og her sitter jeg hjemme med Bibler i forskjellige oversettelser, størrelser og farger. Jeg klikket altså ikke hjem den Bibelen i går.

Jeg har ikke før i det siste året blitt mer trygg på troen min og hvor jeg står hen. Greit jeg har vært frimodig før og alt det der. Men nå synes jeg troen min på en måte kommet til et annet nivå. Klarer ikke helt forklare det. Mer trygg kanskje. Ikke redd lengre for og skrive et status på facebook med et Bibel vers i frykt for og provosere eller støte noen.

Ingen skal noen gang få påvirket min tro i negativ rettning. Jeg er trygg, jeg hører Jesus til og uansett motgang jeg har hatt eller måtte ha en gang i fremtiden - vil jeg alltid tilhøre Jesus. I min tro finner jeg trygghet, ro og trøst og ikke minst glede !


  0 kommentarer på "- Min tro -"


Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin
Designet er laget av CAROLINE MARIA


her kan du skrive hva du heter, hvor gammel du er og hva bloggen din handler om. min offisielle blogg kan du finne her.

arkiv

  • Januar 2015
  • Desember 2014
  • November 2014
  • Oktober 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • Juli 2014
  • Oktober 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • Juli 2013
  • Juni 2013
  • Mai 2013
  • April 2013
  • Mars 2013
  • Januar 2013
  • Desember 2012
  • November 2012

  • kategorier

  • Blogg
  • Bokanmeldelser
  • Dagens anbefaling
  • Filmanmeldelser
  • Foto
  • Helse
  • hverdag
  • Interiør
  • Israel
  • Jesus
  • Makeup
  • New in
  • personlig
  • Solan og Ludvik

  • lenker

  • blogg.no
  • Få din egen blogg!

  • designet er laget av:

  • caroline maria bloglovin


  • hits