- Min tro -

- My Grace is sufficient for You, for my strenght is made perfect in weakness. - 2. Corinthians 12:9 -

- Men han sa til meg: Min nde er nok for deg, for min kraft fullendes i skrpelighet. Derfor vil jeg helst rose meg av min skrpelighet, for at Kristi kraft kan bo i meg. - 2. Korinterbrev 12:9 -

***********

Min tro startet i tidlig alder, men har ikke bestandig vrt lett. Jeg har blitt mobbet p skolen p grunn av min tro, noe jeg tror mange kan kjenne seg litt igjen i. I tte r fysisk og psykisk mobbing. Kanskje jeg var litt for flsom og som lett er et bytte i en mobbe sammenheng da jeg bestandig har vrt en stille og bekjeden, usikker jente. Men det er ikke poenget her, jeg har tilgitt mobberne for flere r siden og det gir meg ikke lengre dype sr og jeg tenker ikke ofte p det lengre da det hrer fortiden til.

Men uansett hvilket rstall eller samfunn vi lever i - vil det bestandig vre noen som ikke respekterer andre sin tro eller livssyn. Kanskje fordi vi er spass forskjellige? Ikke vet jeg.

Jeg er den fdte Baptist, til tross for mine mange pfunn og min livs vandring for og finne min plass. Hvor jeg tilhrer. Tenringer er vell snn den dag i dag ogs? Jeg er av den usikre personen - om det har med mobbing og gjre, vet jeg ikke. Men ting forandrer seg med rene og det har det gjort for meg ogs.

Men tilbake til det med baptist. Jeg vil vell si det er slik rttene mine er, jeg har jo vokst opp i en kristen familie, men allikevel betyr ikke det at alt er en selvflge. Det er ikke fr jeg ble 12 r jeg bestemte meg for at ja det er kristen jeg er og det er Jesus jeg vil tilhre. Jeg ble ogs voksen dpt som 12 ring. Stort for meg !

Men en ekte baptist er en som uansett respekterer andres tro eller livssyn. Og snn har jeg alltid vrt og kommer alltid til og vre. Jeg har ikke bestandig ftt like mye respekt tilbake. Men snn er det vell noen ganger?

Martin Luther King Jr har lenge, s lenge jeg kan huske vrt mitt store idol.

Men det med kristen tro, det er ikke alltid lett og ha en tro. For motgang er den dag i dag. Og kristne trosssken er stadig p flukt og som kjemper for sin tro. Sitter i fengsel og blir pint. Og det kun fordi de har en tro.

Jeg kom til og tenke p det i gr da det var like fr jeg klikket hjem en svrt billig rosa Bibel i kunst skinn til litt over 200 lappen. Det er ikke alle som har en Bibel og her sitter jeg hjemme med Bibler i forskjellige oversettelser, strrelser og farger. Jeg klikket alts ikke hjem den Bibelen i gr.

Jeg har ikke fr i det siste ret blitt mer trygg p troen min og hvor jeg str hen. Greit jeg har vrt frimodig fr og alt det der. Men n synes jeg troen min p en mte kommet til et annet niv. Klarer ikke helt forklare det. Mer trygg kanskje. Ikke redd lengre for og skrive et status p facebook med et Bibel vers i frykt for og provosere eller stte noen.

Ingen skal noen gang f pvirket min tro i negativ rettning. Jeg er trygg, jeg hrer Jesus til og uansett motgang jeg har hatt eller mtte ha en gang i fremtiden - vil jeg alltid tilhre Jesus. I min tro finner jeg trygghet, ro og trst og ikke minst glede !


  0 kommentarer p "- Min tro -"


Legg igjen en kommentar:

Navn:
Husk meg?
E-post:

Bloggadresse:

Kommentar:

bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin bloglovin
Designet er laget av CAROLINE MARIA


her kan du skrive hva du heter, hvor gammel du er og hva bloggen din handler om. min offisielle blogg kan du finne her.

arkiv

  • Januar 2015
  • Desember 2014
  • November 2014
  • Oktober 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • Juli 2014
  • Oktober 2013
  • September 2013
  • August 2013
  • Juli 2013
  • Juni 2013
  • Mai 2013
  • April 2013
  • Mars 2013
  • Januar 2013
  • Desember 2012
  • November 2012

  • kategorier

  • Blogg
  • Bokanmeldelser
  • Dagens anbefaling
  • Filmanmeldelser
  • Foto
  • Helse
  • hverdag
  • Interir
  • Israel
  • Jesus
  • Makeup
  • New in
  • personlig
  • Solan og Ludvik

  • lenker

  • blogg.no
  • F din egen blogg!

  • designet er laget av:

  • caroline maria bloglovin


  • hits